دانلود جزوه منطق 1 احد فرامرز قراملکی

دانلود جزوه منطق 1 احد فرامرز قراملکی

0 3.3k
دانلود جزوه منطق 1 احد فرامرز قراملکی
📚 جزوه یا خلاصه: منطق 1
🖊 مولف: احد فرامرز قراملکی

نام فایل:جزوه منطق 1 احد فرامرز قراملکی

فرمت فایل:pdf باکیفیت بالا

تعداد صفحات فایل:185 صفحه

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای فایل جزوه منطق 1 اثر احد فرامرز قراملکی کاملترین جزوه حال حاضر در فرمت فایل pdf با کیفیت عالی تهیه و تدوین گردیده است.

قسمتی از فایل:

 فصل اول : منطق چيست؟ ّ ل بخش ّاول : انديشه شناس دانشگاه دانشگاه پيام نور مرکز آران وبيدگل بخش اول : انديشه شناسی اهداف کلی: 1 .شناسايی شناسايی توانايی توانايی های ذهن انسان 2 .کسب آگاهی در مورد انديشه شناسی 3 .آشنايی با انواع آگاهی های انسان از اشياء 2 انديشه شناسی : مبانی : دانشگاه دانشگاه پيام نور مرکز آران وبيدگل  انسان با قدرت انديشه می تواند هستی را بشناسد. ذهن به عنوان فاعل شناسايی شناسايی پرداخت.  پيش ازشناخت هستی و تفکر در عال ز ی و ر ر م برون ، اب يد به  منطق ، دانشی است که با کشف علل وقوع خطای انديشه ، مانع بروز آن می شود. 3 انديشه شناسی: آگاهی های انسان دو گونه است: 1 (علم حضوری : آگاهی انسا ن به چيزی است که خو د آن شیء دانشگاه دانشگاه پيام نور مرکز آران وبيدگل 1 (م وری : ی ن ب چيزی و ن یء (بدون هيچ واسطه ای ) نزد او حاضر است. مثال : آگاهی انسان به تخيلات وحالات نفسانی خود 2 (علم حصولی (ارتسامی ) : آگاهی به چيزی است که صورت آن نزد انسان حاضر است. مثال : آگاهی انسان به محسوسات محسوسات ( کتابی که می بيند، صدايی که می شنود) بنابراين : علم حضوری : حضور خود شیء( معلوم)نزدعالم است و علم حصولی : حضور صورت شیء نزد اوست. 4 انديشه شناسی: 1 علم حضوری امری شخصی و غير قابل انتقال به تفاوت علم حضوری وعلم حصولی: دانشگاه دانشگاه پيام نور مرکز آران وبيدگل 1 .علم حضوری امری شخصی و غير قابل انتقال به ديگران است. و حال آنکه علم حصولی اکتسابی اکتسابی و قابل انتقال است( مهمترين مهمترين مهمترين مهمترين ويژگی علوم تجربی و برهانی) 2 .از آنجا که علم حصولی به واسطه صورت شیء پيدا می و ش د، ممکن س ا ت صورت واقعی نباشد، که اين می و ت اند منشاء خطای حسی يا خطای فکری باشد. 5 انديشه شناسی : انواع ادراکات: 1 .ادراکات حقيقی صورت هايی هستند که برگرفته ا ز جهان خارج دانشگاه دانشگاه پيام نور مرکز آران وبيدگل 1 .ر ي ی ور يی بر ر ز جه ن رج . اند و به نحوی از واقعيت حکايت می کنند 2 .ادراکات اعت اب ری : اد اکات ر ی است که حاصل ت کر يب يا تفص ل د ي ي ر صورت های ذهنی بر گرفته از خارج است. بنابراين ادراکات اعتباری اعتباری ما به ازاء خارجی ندارند بلکه ذهن آن را اختراع نموده . و آن را اعتبار می کند  درمنطق ارسطويی ارسطويی ، مراد از علم حصولی ، ادراکات ادراکات حقيقی است، جد ا ل ، ي ق اس و عي اق ات و م هود ش ات ست ا که م هود ش ات از . ادراکات اعتباری است 6 منطق چيست؟ )2) بخش ّدوم : طبقه علومطبقه علومطبقه بندی علوم علم حصولی دو قسم است: دانشگاه دانشگاه پيام نور مرکز آران وبيدگل 1 .تصور: صورت ساده شیء نزد عقل است بدون اينکه اسناد يا حکمی در آن باشد. مثال: تصور کتاب 2 .تصديق : آن علم حصولی است که در آن گواهی يا اسناد امری به امر ديگر باشد. . مثال : برف ، سفيد است . هر صدي ت ق ، متضمن سه تصور س ا ت الف ـ تصور موضوع (برف) ب ـ تصور محمول(سفيد )ج ـ نسبت ک ّه ( ف د دن ف ) 7 حکميه (سفيد بودن برف ) تصور، تصديق:  تصديق بسيط است يا مرکب : دانشگاه دانشگاه پيام نور مرکز آران وبيدگل ديدگاه ّاول : فخر رازی معتقد است که تصديق ، مرکب است، زيرا از . اجزاء ، تشکيل شده است است، زيرا تصديق از اجزای تصديق نيست بلکه از شرايط خارجی يد دگاه دّوم : بيق ه ح مک ا ( ريب تق اً به طور عام) معتقدند که ص ي ت دق بسيط . است  تصور، امری دارای مراتب است، مراتب تصور افراد از يک مفهوم متفاوت است مانند: تصور يک کودک از آب و ي و ز ب و ي و ز ب و تصور يک دانشجو ا آ ز ن و تصور يک بيوشيميست بيوشيميست 8 ل و ی : حصو از علم گ ي ر د تقس م ي ی علم حصولی اعم از تصور يا تصديق دو قسم است: دانشگاه دانشگاه پيام نور مرکز آران وبيدگل ما آن را در سرشت خود 1 .علم بديهی : علمی که به خودی خود روشن است و داريم . که خود شامل موارد ذيل است: حر ر ا ت ب ل ه علم تصور بديهی : مانند الف ـ تصديق بديهی : مانند علم به اينکه «کل از جزء بزرگتر است ». ـ ب 2 .علم نظری : علمی که بدست آوردن آن با توسل به تصورات تصديقات تصديقات پيشين . س ا ت علم نظری را ، علم اکتسابی اکتسابی نيز گويند. . علم نظری شامل موارد ذيل است به و ج هر ، ّعليت و تص ر نظری : علم الف ـ تصديق نظری : علم به اينکه « هر فلزی در اثر حرارت منبسط می ـ ب شود »


10,000 تومان